Αδυνάτισμα: Οι "διάσημες" δίαιτες στο μικροσκόπιο - Α΄μέρος

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Αδυνάτισμα: Οι "διάσημες" δίαιτες στο μικροσκόπιο - Α΄μέρος

Δημοσίευση από ???????? Την / Το Δευ Μαϊος 04, 2009 2:53 am

Εν όψει καλοκαιριού η... διαιτολογία δίνει και παίρνει. Χιλιάδες δίαιτες κάνουν από το πουθενά την εμφάνισή τους και υπόσχονται "γρήγορα και ορατά" αποτελέσματα. Ο κόσμος είναι επιφυλακτικός και καλά κάνει. Τις περισσότερες φορές τα κιλά που χάνονται κατά την διάρκεια της δίαιτας επανέρχονται... πολλαπλάσια μετά το πέρας τις. Οι παρακάτω δίαιτες θεωρούνται από τις καλύτερες και πιο διαδεδομένες παγκοσμίως. Η καθεμιά διαφέρει από την άλλη και ταυτόχρονα με τα οφέλη τους μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα. Όπως και να έχει, είναι αρκετά αποτελεσματικές και μπορούν να μας οδηγήσουν με (σχετική) ασφάλεια στον πολυπόθητο στόχο του αδυνατίσματος. Μάθαμε τα πάντα γι'αυτές και σας τις παρουσιάζουμε με όλα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.

Δίαιτα Ατκινς
Τι είναι; Ίσως η πιο γνωστή και πολυχρησιμοποιημένη δίαιτα. Πρωτοεμφανίστηκε το 1970, φέροντας το όνομα του γιατρού που τη δημιούργησε. Η δίαιτα Άτκινς πήρε το όνομα της από τον καρδιολόγο γιατρό Ρόμπερτ Άτκινς, ο οποίος στις αρχές του 1970 υποστήριξε ότι η χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Κατά τον Άτκινς τα μεγάλα ποσοστά λίπους στο σώμα οφείλονται στην υπερβολική έκκριση ινσουλίνης που προκαλείται από την αυξημένη κατανάλωση υδατανθράκων. Οι πρωτεϊνούχες τροφές από την άλλη, ικανοποιούν καλύτερα το αίσθημα της πείνας και κάνουν τον οργανισμό να αρχίσει να «καίει» το ήδη υπάρχον λίπος. Σε αυτήν την δίαιτα λοιπόν, απαγορεύεται να καταναλωθούν τα εξής: άσπρη ζάχαρη, γάλα, γιαούρτι, άσπρο ρύζι, άσπρο αλεύρι, ζυμαρικά, άσπρο ψωμί, φρούτα και λαχανικά. Επιτρέπεται η κατανάλωση κόκκινου κρέατος, πουλερικών, οστρακοειδών, τυριών πλήρων σε λιπαρά, βουτύρου και μαργαρίνης σε ελεγχόμενες ποσότητες. Σε γενικές γραμμές είναι μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες (30%) και λιπαρά (40-45%) και ιδιαίτερα χαμηλή σε υδατάνθρακες (περίπου 20 γρ. ημερησίως). Η εφαρμογή της περιλαμβάνει 4 φάσεις, κάθεμια από τις οποίες μεταβάλλει ουσιαστικά το ποσό των προσλαμβανόμενων υδατανθράκων ανάλογα με τη διακύμανση του βάρους.

Υπέρ: Γρήγορη απώλεια βάρους για όποιον την τηρήσει (μέχρι και 4 κιλά την πρώτη βδομάδα). Συμβάλλει στη μείωση και συντήρηση του βάρους, γεγονός που συντελείται μέσω της καύσης του λίπους για ενέργεια, δηλαδή μέσω της λιπόλυσης. Επίσης, βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων, εξομαλύνει το σάκχαρο και μειώνει την πίεση και μπορεί να ανακουφίσει από την κούραση, τον εκνευρισμό, την κατάθλιψη, τη δυσκολία αυτοσυγκέντρωσης, τους πονοκεφάλους, την αϋπνία και τους ιλίγγους. Τέλος, δίνει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια στον άνθρωπο να ασκηθεί σωματικά ενισχύοντας την διαδικασία του αδυνατίσματος.
Κατά: Μπορεί να προκαλέσει ζαλάδες, αφυδάτωση και αδυναμία, ενώ μπορεί να υπάρξει και δυσκοιλιότητα, λόγω της χαμηλής πρόσληψης φυτικών ινών. Δεν ενδείκνυται για νεφροπαθείς και μπορεί να προκαλέσει και αβιταμίνωση εξαιτίας της απαγόρευσης φρούτων και λαχανικών. Αρκετοί πολέμιοι της δίαιτας υποστηρίζουν ότι παρόμοιες δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής (ο ίδιος ο Άτκινς πέθανε από καρδιά) και λένε ότι η μείωση του βάρους τις πρώτες μέρες τις δίαιτας οφείλεται αποκλειστικά στην αποβολή του νερού από τους μύες. Τέλος, η δίαιτα Άτκινς δέχεται οξεία κριτική και για το οικονομικό κομμάτι, αφού κατά πολλούς είναι η πιο «ακριβή» δίαιτα συγκριτικά με τις υπόλοιπες.

Δείγμα μενού για μία ημέρα:
Πρωινό : ομελέτα, 85 γρ., τοματοχυμός, μια φρυγανιά, μια κούπα τσάι ή καφές χωρίς καφεΐνη
Γεύμα : Σαλάτα του σεφ με ζαμπόν, κίτρινο τυρί, αυγό και λαδόξιδο
Δείπνο : Σαλάτα με θαλασσινών η οποία περιέχει σολωμό ποσέ και ποσότητα σπαραγγιών ίση με 2/3 του φλιτζανιού
Επιδόρπιο : Μισό φλιτζάνι φράουλες με κρέμα

Δίαιτα South Beach
Τι είναι; H δίαιτα σχεδιάστηκε από τον καρδιολόγο Arthur Agatston και την διαιτολόγο Marie Almon, ως εναλλακτική στις δίαιτες χαμηλών λιπαρών. Αν και αρχικός στόχος της δίαιτας ήταν να εμποδίσει τις καρδιοπάθειες, οι ίδιοι οι ασθενείς του δρ. Agatson την διέδωσαν, με αποτέλεσμα να την μάθει ολοένα και περισσότερος κόσμος. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απλή δίαιτα η οποία βασίζεται στους "καλούς" υδατάνθρακες και στα "καλά" λίπη, αφαιρώντας από τη διατροφή τους "κακούς" υδατάνθρακες και τα "κακά" λίπη. Ενδεικτικά οι τροφές που επιτρέπονται είναι το άπαχο βοδινό, τα πουλερικά χωρίς την πέτσα, όλα τα είδη ψαριών και οστρακοειδών, το μοσχάρι, τα τυριά με λίγα ή μηδέν λιπαρά, οι ξηροί καρπποί, τα αυγά, τα λαχανικά, τα "καλά" λίπη (ελαιόλαδο), τα μπαχαρικά και τα καρυκεύματα και τα γλυκά αρκεί να μην ξεπερνάνε ημερησίως τις 75 θερμίδες. Δεν επιτρέπονται τα λιπαρά τυριά, ορισμένα λαχανικά (ντομάτες, γλυκοπατάτες, καρότα πατζάρια), τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα και οι χυμοί, τα άμυλα και το αλκοόλ. Στην πρώτη φάση της δίαιτας που διαρκεί 2 βδομάδες εξαλείφονται όλα τα σάκχαρα, οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, τα φρούτα και ορισμένα λαχανικά με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Έτσι περιορίζεται ο κύκλος της πείνας και το άτομο χάνει εύκολα κιλά (4-6 συνήθως). Η δεύτερη φάση κρατάει για όσο επιθυμεί το άτομο, βάζοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά στην διατροφή. Η τρίτη φάση τέλος χαρακτηρίζεται και σαν φάση διατήρησης και μπορεί να διαρκέσει για μία ζωή. Είναι επίσης η πιο ελεύθερη από όλες. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη λίστα επιτρεπόμενων ή μή τροφών. Το άτομο καλείται να κατανοήσει τις βασικές αρχές τις δίαιτας και να ζήσει με αυτές. Το 2004, η εταιρεία Kraft κυκλοφόρησε μία σειρά προϊόντων βασιζόμενη στις αρχές της South Beach Diet, εν ονόματι South Beach Living

Υπέρ: Είναι πολύ απλή, χωρίς μετρήσεις και ποσότητες. Απλά διαλέγετε φαγητά από τα επιτρεπόμενα και τα ενσωματώνετε στην διατροφή σας. Είναι χαμηλή σε κορεσμένα λίπη, επομένως συμβάλλει στην καλή υγεία του οργανισμού και τέλος, το πιο σημαντικό, σας επιτρέπει να πειραματιστείτε με τις τροφές που επιλέγετε.
Κατά: Η χρήση του γλυκαιμικού δείκτη στον οποίο βασίζεται ολόκληρη η δίαιτα τίθεται υπό αμφισβήτηση από αρκετούς επιστήμονες. Επίσης, η πρώτη φάση της δίαιτας είναι πολύ περιοριστική και μπορεί να οδηγήσει αρκετούς στο να τα παρατήσουν.

Δείγμα μενού για μία ημέρα:
Πρωινό: Καφές η τσάι με γάλα 0%, 175ml τοματόζουμο, 1 αυγό, 2 bacon
Σνακ: Μαρούλι με μία κουταλιά τυρί κότατζ
Μεσημεριανό: Σαλάτα Ceasar χωρίς κρουτόν
Σνακ: 2 φέτες τυρί μοτσαρέλα Light, 2 φέτες ντομάτα, μπαλσάμικο, ελαιόλαδο και πιπέρι
Δείπνο: Ψητός σωλομός με σπαράγγια και σαλάτα μαρούλι.

Πηγή: www.in2life.gr

????????
Επισκέπτης


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Αδυνάτισμα: Οι "διάσημες" δίαιτες στο μικροσκόπιο - Α΄μέρος

Δημοσίευση από Rena Την / Το Δευ Μαϊος 04, 2009 3:38 am

Η πρώτη Ρηνάκι δοκιμασμένη και όντως ανταποκρίνεται σε ότι υπόσχεται. Το θέμα είναι ποιος αποφασίζει να ακολουθήσει Cool

Rena
Admin
Admin

Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 8809
Registration date : 08/03/2009

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Αδυνάτισμα: Οι "διάσημες" δίαιτες στο μικροσκόπιο - Α΄μέρος

Δημοσίευση από ???????? Την / Το Δευ Μαϊος 04, 2009 6:02 am

Την ατκινς την είχα ακολουθησει κι εγώ για κάποιο διάστημα και μάλιστα αρκετά μεγάλο, γύρω στον ένα μήνα. Εντυπωσιακό το αποτέλεσμα ειχα χάσει πάνω από 10 κιλά που μου είχαν μείνει από τη γέννα και δε τα πήρα πίσω όπως γίνεται συνήθως. Το μειονέκτημα για μένα ήταν ότι λόγω της παντελούς έλλειψης ζάχαρης με κούρασε. Ενοιωθα να μου λειπουν καποιες τροφές π.χ τα φρούτα ή το γιαούρτι. Από την άλλη δεν πειναγα γιατί μπορούσα να φαω οση ποσοτητα ήθελα απο τις επιτρεπόμενες τροφες. Πάντως όντως δύσκολο να ακολουθήσει κάποιος μια τετοια διαιτα.

????????
Επισκέπτης


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης